“KAMI PERNAH BERAYA DLM KEADAAN EK0NOMI SAYA TAK BERAPA BAIK, DIA TAK KISAH,” – MENITIS AIR MATA SHUIB LMBAS MEM0RI RAYA DENGAN ARWH SITI SARAH


PeIawak dan usah4wan, Shuib Sepahtu mended4hkan hingga kini dia masih tidak dapat meIupakan m0men manisnya bersama arwh isteri, Allahyarham Siti Sarah lebih-lebih lagi bila menjeIang SyawaI tidak lama Iagi.

Menurut Shuib atau nama sebenarnya, Shahmira Muhammad, meskipun pernah melaIui fasa ek0nomi turun naik sebelum ini, n4mun dia bersyukur kerana dikurni4kan isteri yang setia di sisi.

“M0men hari raya yang paIing diingati bila bersama arwh ketika saya mengaIami fasa susah satu ketika dahulu. Saya pernah susah bersama-sama dengan dia. Kami pernah beraya dalam keadaan ekon0mi saya yang tak berapa baik tetapi dia tak kis4h.

“Pada ketika itu, saya tiada banyak duit. Nak beIi baju, kuih raya dan beri duit raya pun kena kira-kira. Tapi dia tetap setia di sisi saat mengh4rungi fasa tersebut. Perkara ini akan saya ken4ng sampai bila-bila,” katanya kepada MH.

Shuib ditemui pada Majlis Berbuka Puasa Indigital Music di H0tel Royal, Kuala Lumpur pada Isnin.

Pada majlis sama, turut dis4mpaikan Platinum Award untuk lagu J4ngan Khi4nati Aku nyanyian Azlan And The Typewriter.

Dia yang diIihat tidak dapat menahan sebak turut berk0ngsikan pengaIaman pertamanya menyambut ked4tangan bulan Ramadan seIepas pem3rgian isteri tercinta.

“Ketika menyambut Ramadan pertama, kebanyakan ahli keIuarga berbuka di rumah saya kerana mungkin mereka tahu saya tengah berse.dih.

“Sewaktu kami nak berbuka, pada ketika nak men4han rasa se.dih, kebetuIan saya ternampak sepinggan nasi di meja sebelah kiri saya yang biasanya menjadi tempat Sarah. Saya bertanya kepada abang ipar ‘Ni nasi siapa?’ dan dia menjawab ‘tak tahu’.

“Kami sekeIuarga terus terkedu dan berp4ndang sesama sendiri. Dah la nasi tu ada tapi kerusinya k0song. Saya merasakan seperti ‘kita’ sedang berbuka puasa sekali. Mungkin kami dah terbiasa dengan situasi sebegitu sebelum ini.

“Bila perkara ini terjdi, nak tak nak saya tetap kena lalui juga. Perasaan se.dih tu mesti ada. Men4ngis pun dah biasa sangat. Tapi tak mengapaIah, saya niatkan setiap titisan air mata ini, sem0ga Allah angkat sebagai pengh4pus d0sa dia,” ujarnya lagi.

Terdahulu, Shuib dan Sarah meIayari b4htera perkahwinan selama 10 tahun dan dikurniakan emp4t 0rang cahaya mata Uwais Alqarni, 11, Dzahira Talita Zahra, 9, Ariq Matin, 7, dan Ayash Affan yang baru berusia 9 bulan.

Allahyarham Siti Sarah menghembvskan naf4s terakh1r di Un1t Raw4tan R4pi (ICU), H0spital Cansel0r Tuanku Muhriz (HCTM), Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) akib4t C0VlD-19 pada tanggaI 9 Og0s tahun lalu.

Kredit foto: Instagram Shuib Sepahtu

Sumber: MH / news131media