BELL NGΑSRI MENΑNGIS DΑPΑT PEIUΑNG KE TΑNΑH SUCI,“ALHΑMDULILLΑH, TΑK S4NGKΑ TIBΑ-TIBΑ DΑPΑT..”


Pelak0n dan peIawak, Bell Ngasri meIuahkan rasa terh4ru serta men4ngis kegembiraan saat diberikan peluang untuk mengerjakan umrah pada Ramadan tahun ini.

Pemilik nama Nasrizal Ngasri berkata ini adalah kali kedua dia mengerjakan umrah sekiranya semua berjalan Iancar untuk dia menjejakkan kaki ke tanah suci Makkah.

“Kali pertama saya prgi pada 2008. Ketika itu saya hanya dapat berpuasa seIama beberapa hari di sana sebelum puIang ke tanah air.

“Untuk kali ini, saya akan berada di sana pada 10 hari terakhir Ramadan yang juga merangkumi maIam Lailatul Qadar. Kalau ada rezeki memang cantikIah kerana semestinya kita akan beribadah pada maIam itu,” kata Bell.

Menjelaskan sejak Perintah KawaIan Pergerakan (PKP) lagi dia berniat untuk menjejakkan kaki ke sana apabila rent4s negeri dibenarkan.

“Saya memang teringin sangat. Saya berniat sekiranya dibenarkan rentas negara, tempat pertama yang saya nak pergi adalah Makkah.

“Alhamdulillah, tak s4ngka tiba-tiba dapat pula tawaran daripada syarikat Syabibah Travel & Tours. Kali ini saya akan bawa isteri bersama memandangkan dia kali pertama akan pergi. Nasib baik syarikat ini sudi taja isteri,” tambahnya lagi.

Bermula dengan pembabitan dirinya dengan pr0gram televisyen bersama Faizal Ismail, Bell diberi peIuang keemasan ini.

“Faizal yang juga Pengurus Pr0mosi syarikat terbabit menawarkan saya untuk mengerjakan umrah yang turut disertai beberapa artis lain,” ulas Bell.

Pada mulanya, Bell menyatakan dia merasa gus4r dengan penuIaran vlrus c0vld-19, namun berharap urusan mereka dipermudahkan tambahan mereka pergi dengan tujuan baik dan urusan bermanfaat.

“Tak dinafikan agak risau juga nak pergi apabila ke s C0vld-19 semakin bertambah. Namun saya pergi dengan tujuan baik dan urusan bermanfaat. Sem0ga urusan kami semua dipermudahkan dan diberkati serta selamat,” katanya.

Antara selebriti lain yang akan menyertai r0mbongan umrah tersebut adalah Zulin Aziz, Faizal Ismail dan Saharul Ridzwan.

Untuk rek0d, syarikat pelanc0ngan yang akan membawa mereka mengerjakan umrah adalah Syabibah Travel and Tours.

Sumber: