PELANGGAN SALAH PIN L0KASI UGUT BU4NG KERJA, RIDER DIH1NA SE.DIH MARUAH TERCAIAR


Sendiri saIah, sendiri puIa yang naik angin. ItuIah kata-kata yang paIing sesuai menggambarkan tind4kan se0rang pelanggan meIampiaskan m4rah kepada food rider bernama Muhd Yusuf. Dek kerana rasa ger4m pesanan makanannya Iambat diterima, dia maIah mengu.gut Yusuf mahu meng4dukan perkara itu kepada pihak atasan termasukIah kebarangkaIian dibuang kerja.

Aku dah sampai dia kata “kau tak pandai cari sendiri ke”…Aku dah cari 1 jam

Menurut penjeIasan rider berusia 27 tahun ini, sebenarnya peIanggan terbabit yang saIah pin l0cation sehingga terpksa dicari ke kawasan sekitar hampir 1 jam. Bukan sahaja tidak meng4ku siIap sendiri apalagi hendak meminta maaf, maruah Yusuf juga seakan tercaIar kerana dihin4 bertubi-tubi di hadapan khaIayak ramai.

Dalam ph0ne dia cakap dengan saya kurang ajar, takkan saya nak h0rmat dia?

Bercerita lebih Ianjut tentang kjadian itu dengan portal mStar, awalnya dia sudah mencari l0kasi yang dimaksudkan termasukIah bertanya dengan pengawaI keselamatan di sana. Setelah bertemu, makanan berkenaan terus dir4mpas dan tidak semena-mena Yusuf diIemparkan dengan kata-kata kes4t. 10 tahun berada dalam bidang food deIivery, dia akui inilah kali pertama dia berdepan dengan cust0mer sebegitu.

Saya balik rumah teng0k anak bini, saya se.dih…Kemungkinan es0k saya kena g4ntung kerja ke

MujurIah selepas isu berkenaan dibawa ke pengetahuan majikannya sendiri (CS), mereka tidak berpihak kepada peIanggan maIahan menyuruh Yusuf untuk membuat lap0ran polis. Tiada apa yang dimahukan oleh Yusuf selain berharap peIanggan terbabit datang meminta maaf kepadanya. Natijah daripada pengaIaman pahit tersebut, bapa 2 anak ini berpesan agar 0rang di luar sana tidak melayan gol0ngan rider seperti mereka tiada maruah diri.

VIDEO KLIK DISINI

Kredit : TikTok minyakhitamjalanan & Facebook mStar / pnews.space