Aidil Adha terakhir Amirul, ” Terbujur dijalan otw balik ketempat kerja selepas cuti raya ”


Perjalanan pulang seorang buruh binaan kembali bekerja setelah beraya di kampung berakhir tr4gedi.

Dia m4ut selepas Yamaha Y15ZR yang ditunggang terlibat dalam kem4langan di Kilometer 95, Jalan Kuala Terengganu-Kuantan berhampiran Kampung Tebing Tembah, Paka di sini semalam.

Dalam kejadian pada pukul 8.45 pagi itu, Muhammad Amirul Firdaus Abdullah, 28, men1nggal dunia akibat kecederaan p4rah pada bahagian kepala.

Sebak luahan rakan ” Hati kelu untuk berkata kata, tapi aku rasa memang syurga dah tunggu, kem4langan tanpa kesan kesan teruk .

Bagi aku aku redha degan apa yang berlaku harini dan aku anggap contoh insan yang Allah pilih , perginya lepas sembahayang subuh dan niat nak cari rezeki ” – Mohd Hazim.

Assalammualikum kepada seluruh kenalan saya mohon sedekahkan alfatihah kepada arw4h sahabat saya Muhammad Amirul Firdaus (Pop Pi) moga tenang di sana sahabatku, Al-fatihah – Hazlee Syafiq.

Ketua Polis Daerah Dungun Superintendan Baharudin Abdullah berkata, sewaktu kejadian, m4ngsa dikatakan dalam perjalanan ke tempat kerja di Gebeng, Kuantan, Pahang.

Beliau berkata, Muhammad Amirul Firdaus dikatanya dari kampungnya di Kampung Banggol Peradong, Manir, Kuala Terengganu selepas merayakan Aidiladha bersama keluarga.

Sebaik tiba di lokasi kejadian, motosikal Yamaha Y15ZR dinaiki mangsa dikatakan tiba-tiba hilang kawalan lalu terbabas merempvh pembahagi jalan di tengah jalan.

Motosikal itu kemudiannya mel4nggar sebatang tiang elektrik, katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Baharudin berkata, m4yat lelaki m4ngsa telah dibawa ke Unit F0rensik H0spital Dungun di sini untuk tindakan lanjut, semoga keluarga arw4h tabah keluarnya rumah lepas subuh untuk pulang ketempat kerja demi mencari rezeki sungguh tak disangka aj4l menjemputnya Al fatihah.