Bm0h Siam Minta Gmbar Suami Sbelum Dibaca J4mpi Dlm Bahasa Thai. Isteri Terkjut Apa Jadi Bila Dia Pulang


” Tergmak suami berlaku cvrang dengan pekerja sendiri”

Itu pengakuan seorang seorang wanita yang sanggup merent4s tiga buah negara bagi mencari pawang untuk memperbaiki hbungan dengan suaminya yang semakin dingin.

Usaha itu akhirnya berhasil selepas dia diperkenalkan dengan bm0h Siam di Tumpat.

Wanita yang dikenali sebagai Sabrina, 50, mendkwa, rumah tangganya sering berg0lak meskipun dia sudah berkahwin dengan seorang ahli perniagaan lebih 20 tahun lalu.

Katanya, dia sanggup terbang ke Indonesia, Filipina dan Vietnam untuk berjumpa bm0h sebagai ikhtlar untuk memvlihkan hbungan mereka.

” Beberapa tahun selepas kami bernikah, suami sudah mula bermain kayv tiga dengan pekerja­nya sendiri.

” Sejak itu, hbungan kami menjadi dlngin hingga menyebabkan suami jar4ng pulang ke rumah meskipun sudah mempunyai dua anak,” ceritanya kepada Kosmo!.

Tambahnya, dia hampir berptus asa untuk menyelamatkan rumah tangganya apabila semua cara yang digunakan termasuk memikat semula suaminya me­nemui jalan buntu.

Sabrina yang menetap di pinggir ibu negara mendkwa, dia juga telah pergi ke sebuah pusat perubatan Islam yang menyarankan dia untuk mandi air kolah tujuh masjid dan solat hajat selama 40 hari, namun keadaan masih tidak berubah.

” Selama 20 tahun saya sudah berjumpa dengan pelbagai jenis bm0h.

” Saya pernah ke Indonesia, Filipina dan Vietnam sebagai ikhtkar untuk memvlihkan hbungan kami, namun ggal apabila masing-masing seakan sudah lagi serasi antara satu sama lain,” ujarnya.

Bagaimanapun kata Sabrina, keadaan mula berubah pada awal dua tahun lalu apabila seorang rakan memperkenalkannya dengan seorang bm0h Siam di Tumpat.

Ibu kepada dua anak itu memberitahu, ketika berubat, bm0h Siam itu hanya meminta seke­ping gambar sebelum dibacakan jampi dan m4ntera dalam bahasa Thai dan memberi air tawar untuk dibawa pulang.

Terkejvt lihat suami ada di rumah

” Apabila sampai di rumah, saya terkejvt apabila mendapati suami ada di rumah dan lebih mengejvtkan dia telah memutvskan hbungan dengan prem­puan simpa-nannya.

” Saya tahu perbuatan berjumpa bm0h ini salah dalam Islam, namun saya menganggap ia sebagai satu ikhtlar. Tuhan memberikan satu mas4lah dan saya mencari jalan penyeles4ian dengan cara ini.

” Setakat ini, hbungan saya dan suami sudah semakin baik. Saya tidak meletakkan sepenuh kepercayaan kepada bm0h,” katanya.

Sementara itu, seorang lagi pel4nggan bm0h Siam dikenali sebagai Ros, 34, memberitahu, dia menggunakan khidmat itu untuk menyatukan semula ibu bapanya yang sudah 32 tahun berc3r4i.

Katanya, meskipun hbungan ibu dan bapanya yang berusia 60-an baik, namun mereka tidak mahu kembali disatukan meskipun sudah dipujuk.

” Mereka bercrai ketika saya berusia dua tahun. Sejak itu, saya dibesarkan oleh kedua-dua mereka di rumah yang beraslngan. Hbungan kami sekeluarga amat baik, namun masing-masing eg0.

” Saya nekad hendak menyatukan mereka semula sebelum saya berkahwin. Atas nasihat beberapa rakan, saya bertemu dengan seorang bm0h Siam wanita di Kuala Krai,” dedahnya.

Kata Ros, bm0h menyuruh­nya melakukan solat hajat selama tujuh hari tujuh malam dan pada hari kelapan perlu bersedekah makanan kepada tujuh buah rumah anak yatlm.

” Selepas mengikut nasihat itu, saya mula melihat blbit-blbit percintaan antara ibu dan bapa dan mereka bernikah semula setahun sebelum saya berkahwin,” katanya.

” Sukar untuk saya mempercayai kejadian ini, namun saranan yang diberikan oleh bm0h itu tidak sukar dan ia sama seperti saranan kebanyakan ustaz sekiranya mahu memohon sesuatu kebaikan daripada Allah SWT,” katanya.

Sumber:k0smo Via dedah