RUMĄH BARU SĄJA MUSNĄH AKIBĄT BANJIR, P4RU2 EBBY YUS PULA MUNGKIN DITEBUK


Nasib yang menimp4 pelawak terkenal Ebby Yus boleh diangg4p seperti sud4h jatuh ditimpa tangga susul4n menerima khabar kur4ng enak sekali lagi apabila mendapati p4ru-p4runya mengaIami masalah dan telah dimasukan ke H0spital Kuala Lumpur (HKL) sejak empat hari lalu.

Sudah 4 hari dimasukan ke h0spital

Menerusi makluman dari Kosmo!, Ebby Yus mem0hon orang ramai agar masalah p4ru-p4ru berair yang diaIaminya tidak semakin teruk dan ujian imbasan sinar X-ray yang dilakukan menghadirkan khabar baik.

“Keadaan sekarang 0key. Doktor cuma cakap p4ru-p4ru saya ada air dan setakat ini, saya perlu ditahan di h0spital untuk rawatan lanjut.”
“Harap-harap keputusan imbasan nanti ‘bersih’. Kalau tidak, besar kemungkinan, p4ru-p4ru kena cucuk atau tebuk untuk keluarkan air bagi mengelakkan apa-apa j4ngkitan yang lebih teruk.”
“Saya harapkan 0rang ramai mendoakan kesejahteraan dan kesembuhan saya. Saya taknaklah 0rang cakap saya cerita ini sebab nak raih simp4ti tapi saya percaya dengan kuasa d0a, insya-Allah semuanya akan baik-baik sahaja,” kata Ebby ketika dihubungi.

Reda dengan t4kdir, d0akan diri supaya sihat

Walaupun didug4 dengan bermacam musib4h seperti banjir sehingga rumah impiannya yang hampir siap musn4h, Ebby Yus tetap berlapang dada dan reda dengan ketentuan daripada Allah S.W.T.

“Saya reda dengan takdir Allah. Tapi, saya reda bukan bermakna saya berpeluk tubuh. Saya percaya apa yang berlaku, ada hikm4hnya.”
“Kita mer4ncang tetapi yang tentukan segala-galanya Allah SWT. Kalau Dia izinkan rasa s4kit itu sembuh atau kepay4han hidup itu diangk4t, dengan izin-Nya pasti ia akan berlaku,” katanya lagi.

Terdahulu, rumah Ebby Yus yang terletak di Hulu Langat r4nap setelah dirempuh arus der4s susulan banjir besar yang meIanda kawasan tersebut.

Dalam kejadian tersebut, dia telah mengaIami kerugian sebanyak Rm200,000 setelah rumah yang sudah 90% siap musn4h teruk tanpa sempat duduki olehnya.

Sumber: Kosmo! (Mohd. Haikal Isa) / omm